SYM Fiddle II 125 vs. Jet 125 4T
Taiwanskou značku SYM není nutné dlouze představovat, neboť se na českém trhu již docela zabydlela. Patří pod křídla koncernu Hyundai (vyrábí pro něj automobilové motory). U nás je známa zvlášť svou širokou nabídkou skútrů, které si získávají příznivce především příznivým poměrem výkon/kvalita/cena. I u obou testovaných Symů byla největším lákadlem cena – jen pár Palackých přes 40 tisíc. Co za tyhle můžete dostat?
Elegán a sportovec – tak by se stručně námi testovaná dvojka stopětadvacítek Fiddle II a Jet 4 dala charakterizovat. Ačkoliv použitou technikou a zpracováním komponentů se, až na detaily, neliší, navenek působí každý skútr zcela jiným dojmem. Bílý Fiddle II je spíše holčičí stylová záležitost – svým elegantním designem plným oblých tvarů odkazuje k ikoně všech skútrů, nezaměnitelné Vespě. Velké kulaté světlo pod malým štítkem, kulatá chromovaná zrcátka, bachratá podsedlová část, zadní nosič, nepřehlédnutelné koncové světlo – italský styl v taiwanském provedení se prostě vyvedl. Bílé linie doplňuje sedlo, rukojeti a podlaha v hnědé barvě. Jedním slovem klasika.
Jet 4 patří na pohled do zcela opačné škály skútrů – je to dynamický, moderně se tvářící stroj. Velké mnohoúhelníkové přední světlo a ostře řezané tvary blinkrů v krytu řidítek přidávají Jetu 4 na agresivitě. Podsedlová část plynule přecházející v koncové světlo sdružené s blinkry, „racingové“ polepy a převládající kombinace bílé, černé a červené dávají tušit sportovního ducha . Jet 4 tak svou vizáží zaujme spíš mužskou část populace. Ačkoliv se vám asi bude zdát, stejně jako při pohledu na Fiddle II, že tohle všechno jste už někde viděli, všechny části ladí v harmonický celek, který neurazí snad nikoho.
Mrkněte na motorkari.cz